San Andres

23 februari 2017 - San Andrés, Colombia

Hola allemaal, vandaag onze laatste dag in het dorpje San Andres. Morgenvroeg om 6 uur vertrekken we al met de bus, dit is de enige bus die vroeg vertrekt om een goede aansluiting te krijgen voor de bus naar Popayan. Dat wil zeggen om 5 u op en vanavond zorgen dat de koffers weer gereed staan. Vandaag hebben we nog een flinke wandeling gemaakt naar een aantal graftombes van de Indianen. Graven van duizend jaar geleden die pas in de jaren 1950 zijn ontdekt. We hebben onderweg nog heerlijk kunnen zwemmen bij een hotel. Er zijn hier veel naranja's, sinaasappels die je onderweg zo van de boom kunt plukken, echt heerlijk sappig , lekker vol van smaak, zo vind je ze bij ons niet. Hier in het dorpje heeft de dokter 1 X per week op zaterdag spreekuur. Voor veel kwalen maken ze ook gebruik van diverse soorten plantenextracten en de medicijnman. Het dorpje bestaat uit zo'n 300 huizen, hutjes. Iedereen wil hier graag een centje extra verdienen aan de toeristen die naar dit prachtige gebied komen. En hierdoor zitten er in dit kleine dorpje zeker 20 kleine winkeltjes die van alles en nog wat verkopen. Morgen vertrekken we richting Popayan een prachtige rit door de Paramo vallei met uitzicht op de Purace vulkaan. De Purace vulkaan is een van de meest actieve vulkanen van Colombia in het departement Cauca, op ongeveer 52 km ten zuidoosten van de stad Popayan.

1. Marjan van Leusden (van bij de kapper):
    24 februari 2017
    Wat mooi is het daar, was vast een prachtige wandeling. Sterkte met vroeg opstaan. Voor ons is zes uur opstaan al vroeg, maar doen we ook vaak om een langere (rij) dag te hebben. Groetjes
  2. Jolanda&Piet:
    24 februari 2017
    Hoi Marjan, hoe is jullie vakantie? Zal daar ook wel heel mooi zijn, ook een hele ervaring denk ik. Groetjes,