Reis Colombia

14 maart 2017 - Cartagena, Colombia

Onze reis zit er bijna op. We hebben hier in Cartagena nog een paar heerlijke relaxte dagen gehad. Lekker wat langs de boulevard geslenterd en gerelaxed aan het zwembad. Vanavond heerlijk gegeten in een gezellig restaurantje in het centrum van de stad. Een beetje als afsluiter van een heerlijke vakantie. Vanmorgen zijn we even met z'n 2 en  op pad geweest. Inmiddels kennen we de weg ook goed hier.

Cartagena heeft toch heel veel moois te bieden met vooral veel overblijfselen uit de spaanse tijd. De stad staat dan ook niet voor niets op de lijst van werelderfgoed. Het is de 2e keer voor ons in Cartagena maar toch blijft de stad aantrekkelijk en verrassend. Enige negatieve element wat we vinden van Colombia is het vele en drukke verkeer in de binnensteden. Colombia is verder een prachtig land met veel mooie ongerepte natuur. Hier raak je niet op uitgekeken. Cartagena staat bekend om de vele festivals, muziek,theater. En dit weekend zijn de miss verkiezingen. De tv staat bol van deze verkiezing. In de stad zijn ze de tribunes al aan het opbouwen hiervoor. Een groot spektakel. Wekelijks is er hier wel iets te doen. Er rijden ontzettend veel taxi's. Je kunt je voor weinig met een taxi verplaatsen. Als je hier loopt word er ook continue getoeterd door een voorbijgaande taxi of je mee wilt. De stad staat ook altijd op het lijstje van backpackers die hier in grote getalen komen. Deze verdienen vaak een centje bij door muziek te maken, vaak op een terrasje in de stad en dan met de pet rond gaan. Vanmorgen zagen we dat er een Nederlands cruise schip Zuiderdam aanmeerde. We konden dit vanaf het balkon zien. We gaan nu slapen en morgen nog een laatste dag genieten. Donderdag vliegen we vanaf Cartagena naar Bogota en dan rechtstreeks via Cali door naar Amsterdam.

1. Ome Jo:
    Beste Jolanda en Piet
    Lekker is maar ene vinger laaaaaaaank zeg ik bij deze oet mestreeeeeeeeech,het is weer om !
    De lente is op jullie aan het wachten in Weert
    Ik wens jullie een prettige thuisreis toe ,zonder te veel vertraging en gehang ,waar dan ook!
    Groetjes ,en tot gauw ! !
  2. Nettie:
    15 maart 2017
    Goede reis terug, en groetjes aan allen daar, hopelijk zie ik jullie snel weer eens, Nettie.
  3. Jeroen:
    15 maart 2017
    Jullie de miss verkiezingen, wij de 2e kamer verkiezingen.