Ragusa

16 mei 2019 - Ragusa, Italië

Gisteren hebben we een heerlijke dag gehad in Ragusa. Een prachtige oude stad  hoger gelegen waar je via bochtige weggetjes komt, maar waar je echt het gevoel van vakantie krijgt ..en Sicilië. We hadden ook het weer ☀️mee dus dan heb je dat gevoel ook al. Wel is Ragusa een stad waar je aardig moet kunnen klimmen ofwel traplopen. Ik denk dat we bij elkaar wel meer dan 500 treden gehad hebben. Goed voor de kuiten zullen we maar zeggen😉 De stad bestaat uit 2 delen en staat op de wereld erfgoed lijst. Het is zeker een stad om gezien te moeten hebben hier. Echt de moeite waard om naar toe te gaan met prachtig uitzicht over de stad. Ook is die kant uit, ( het ligt ongeveer 80 km van ons verblijf ) de omgeving vele malen mooier dan hier. Waar wij zitten is het echt door veel heen kijken. Er staat hier heel veel vuil op straat,langs de wegen en in de bermen. Echt jammer. Ook is hier veel verval, oud, vies en veel huizen zijn gewoon verlaten hier. Als je rond rijd en van de weg af gaat waan je je soms in een klein spookstadje. Doodlopende straatjes met verlaten huizen. Dat was richting Ragusa een stuk minder. Hoe meer die kant uit hoe mooier en schoner het werd. Onderweg hebben we ook nog een stop gemaakt in Modica. Ook een prachtige stad , die ook echt de moeite waard is om te bezoeken. Ook hier prachtige uitzichten!

Vanmorgen wakker geworden met flinke onweersbuien⚡️⛈ helaas.....ze voorspellen vandaag niet heel veel goeds maar terwijl we zitten te schrijven komt daar dan toch..jazeker daar is ie🌞.. dus we hebben nog hoop voor vandaag😉

Waar we nu verblijven Pozzo di Mazza is echt wel een aanrader om te verblijven, buiten de omgeving hier rondom. De mensen hier zijn supervriendelijk en gastvrij, en het  eten is hier echt heel goed! Je kunt hier s’avonds ook eten als je wilt dit kun je dan s’morgens bij het ontbijt aangeven. Het is hier wel de gewoonte om laat te eten en lang te tafelen. Het avondeten begint hier om 20.00u en bestaat uit 4 gangen. Je begint met een anti pasta allerlei heerlijke kleine hapjes, daarna krijg je een pasta, dan vlees of vis, en daarna als afsluiter een zoet dessertje met een likeurtje. Je rolt hier dus met een vol pensje in bed😉

Nu gaan we eens even kijken wat we gaan doen vandaag....