San Bernardo del Viento

18 maart 2014 - San Bernardo del Viento, Colombia

Gisteren zijn we uit Cartagena vertrokken hier naar San Bernardo del Viento en zijn we te gast bij Adriaan en Luz in hun Casa. De busrit duurde 3,5 uur dus dat viel wel mee. Toen we aankwamen meteen wat boodschappen in geslagen omdat hier in het dorp wel wat lokale winkeltjes zitten maar niet alles te krijgen is, nou dat zag er uit daar stonden we dan bij de supermarkt met onze koffers en de boodschappen. Even voor de duidelijkheid we hadden 2 volle karren en alles word hier in zakken ingepakt, denk dat we zo'n 15 zakken hadden en dan dus onze bagage nog,  wat doe je dan, hier vervoer regelen en zo gezegd zo gedaan, daar konden we met iemand meerijden. Bepakt en bezakt werden we 20 min. later aan de deur afgezet.

Vanmorgen samen met Adriaan de school bezocht. Liceo San Bernardo del Viento!, Deze ligt naast het huis van Adriaan. Heel indrukwekkend, lieve kinderen die het geweldig vonden dat wij kwamen. Ze hadden hier al lang op gewacht want ze hadden natuurlijk al over onze komst gehoord. We werden zeer welkom ontvangen en sommigen gaven meteen een dikke knuffel aan ons, en natuurlijk werden we van top tot teen bekeken door de kinderen. Na het schoolbezoek zijn we het dorp gaan verkennen en heeft Adriaan ons van alles laten zien, nog lang niet alles, maar alles moet je hier gezien de temperatuur rustig aan doen dus dat betekent dat we morgen weer verder gaan met rondkijken hier. We zijn vanmorgen ook bij Fried langs geweest, een Nederlander die hier nu 27 jaar woont en die hier als missionaris toen der tijd naar toe is gegaan.

Morgen gaan we ook weer de school bezoeken en dan nemen we wat snoep mee voor de kinderen om uit te delen. Ook gaan we dan nog een paar andere scholen hier bezoeken, ook om de verschillen hiervan te zien, en verder met het dorp te bezichtigen. We gaan ook nog wat familie's hier bezoeken waaronder Yulianus en haar familie.

En nu..nu is het tijd voor een siësta!