Pech onderweg

26 februari 2017 - Salento, Colombia

Vanmorgen zijn we vertrokken met de bus vanuit Popayan naar Armenia en vanuit Armenia door naar Salento. Vlak voordat we in Armenia waren ongeveer 35 km. nog kregen we pech met de bus en kon deze niet meer verder. Tja en daar sta je dan aan de snelweg...Maar gelukkig hadden we een goede chauffeur die druk gebeld heeft en zo zorgde dat we na ongeveer 25 minuten opgepikt werden door een andere bus. We zijn nu in Salento aangekomen en hebben de stad al een klein beetje verkent. Het is een zeer toeristische stad en heel druk. Zeker vandaag, Zondag dan komen hier heel veel toeristen en dagjesmensen. Een beetje het Valkenburg van Nederland. Morgen gaan we met een Willy(Jeep) naar de Valle de Cocora en maken we een wandeling van ongeveer 5 uur. Eerst gaan we door het nevelwoud en vervolgens door de vallei om hier de vele palmen te gaan bewonderen. De Cocoravallei is een vallei gelegen in het departement Quindio, Colombia. De vallei die in de Cordillara Central ligt maakt deel uit van het nationaal natuurpark Los Nevados. Hier vind je ook de hoogste palmen ter wereld, 50 meter, de waspalm.