Colombia deel 2

5 februari 2017 - Reppel, België

Het begint op te schieten, nog een 1,5 week en dan is het zover en vertrekken wij weer richting Colombia.  We beginnen nu toch een beetje met onze voorbereidingen. De checklijstjes worden alweer gemaakt en ons reisvoorstel van Adriaan word bestudeerd.  Waar gaan we dit keer heen...het word nu de andere kant van Colombia.Ons startpunt  word wel weer Bogota. We vliegen dit keer rechtstreeks van Amsterdam naar Bogota wat al een heerlijk vooruitzicht is, alleen al de vliegtijd die nu veel korter is 11uur,en geen overstappen meer heerlijk... :).   We zullen hieronder alvast een voorproefje zetten van onze reis.

Zo  zal ons programma er ongeveer gaan uitzien:

We landen 16-2 in Bogota waar we dan ook overnachten.de volgende ochtend 17-2 zullen we dan met de bus naar Aipe gaan.(busrit van 5 uur). In Aipe steken we dan de Magdalenarivier over met een kano en komen we in Vilavieja. Hier verblijven we dan in een simpel hotel aan het dorpsplein.

18-2 vandaag zullen we al heel vroeg gaan beginnen 6uur met een wandeling naar de Tatacoa woestijn. Deze moet je vroeg beginnen omdat het dan nog niet zo warm is en je dan ook prachtig de zon kunt zien opkomen. We overnachten dan in Villavieja.

19-2 via Neiva en Pitalito gaan we dan naar San Augustin(rit van ongeveer 6u) en hier overnachten we weer.

20-2 in de ochtend zullen we met een gids het archeologisch park van San Augustin bezoeken het Bosque de Estatuas en het museum. In de middag maken we dan een autorit naar 4 andere archeologische sites met prachtige uitzichten waaronder El Tablon en El Chaquira.

21-2 deze dag zullen we via Pitalito,LaPlata en Inza met de bus naar San Andres de Pisimbala(5a6u),een klein dorpje dat bekend staat als Tierrandentro. Na aankomst in de middag gaan we het dorpje bezoeken. We zullen hier dan overnachten bij een lokale familie in het dorp.

22-2 deze dag gaan we de hele dag lopen en van alles bezoeken en van prachtige uitzichten genieten van verschillende valleien.daarna keren we weer terug naar het dorpje waar we een tweede nacht zullen verblijven bij de lokale familie daar.

23-2 deze dag zullen we vertrekken in de ochtend dan naar Popayan(6u). Een prachtige rit door de Purace vulkaan. In Popayan verblijven we dan in een hotel in het centrumen de rest van de dag gaan we de stad bezichtigen.

24-2 vanuit Popayan met de bus naar Salento (7u) de middag gebruiken we dan om het dorp te verkennen. We overnachten hier in het centrum.

25-2 op deze dag gaan we met een Willy naar de Valle de Cocora en gaan we een wandeling maken van ongeveer 5 uur. Eerst door het nevelwoud en vervolgens door de vallei om de vele palmen te bewonderen. Hier staan de hoogste palmen ter wereld! 50 meter!.

26-2 vandaag zullen we met de bus reizen naar Manizales( 4u)waar we de middag gebruiken om de stad te bezichtigen. We verblijven hier in een hotel aan de voet van de lift die dwars over de stad loopt.

27-2 deze dag gaan we gebruiken voor een dagtour naar een koffieboerderij alwaar we de plantage gaan bezoeken en het hele proces van planten tot roosteren kunnen bekijken. We overnachten in manizalis.

28-2  deze dag nemen we de bus naar Medelin (4u) we hebben hier dan een hotel in het centrum van  de stad. We gebruiken de rest van de dag oude stad te bekijken en gaan ook met de metro naarde wijk Santa Domingo alwaar een prachtig uitzicht over de stad hebben.

1-3 deze dag nemen we de bus naar Santa Fe de Antiquia (2u) we bezichtigen dan het koloniale dorpje en nemen een motortaxi naar de Puente Occidente, een stalen/houten hangbrug over de Cauca rivier. We overnachten in Medelin. We nemen vanuit hier de nachtrust Medelin-san Bernardo del viento een rit van 10 u  waar we een aantal dagen zullen verblijven  en overnachten in Hotel Luz Mary. We gaan hier ook even bijkomen en op ons gemak de dag volmaken.

2-3 deze dag gebruiken we om de school te bezoeken, fried en zijn familie,de leerkrachten van de school,en familiebezoeken.

3-3 vandaag zullen we enkele fruitbomen bezoeken en gaan weheerlijknaar het strand!

4-3 Laatste dag in San bernardo,vandaag bezoeken we dan nog enkele familie's in het dorp.

5-3 busreis naar Cartagena.hier verblijven we tot 16 maart bij Luz en Adriaan.  Word vervolgd!

Groetjes Piet en Jolanda

1. Marja:
    5 februari 2017
    Wat een mooi en vol reisschema. Ik ga jullie weer op de voet volgen. Veel plezier met de voorbereidingen en geniet van jullie reis door Colombia.