Busrit San Augustin

19 februari 2017 - San Agustín, Colombia

hola allemaal,

Vanmorgen zijn we vanuit Villavieja weer naar Neiva gereisd met de bus en van daaruit zijn we doorgereisd naar San Augustin waar we nu 2 nachten gaan verblijven. Neiva is gelegen in de Magdalenavallei in het midden van het land. De stad heeft het hele jaar een warm klimaat omdat het op geringe hoogte ligt dicht bij de evenaar. Neiva ligt zo'n 6 u rijden vanaf Bogota. San Augustin is bekend vanwege het archeologische park met overblijfselen van de San Augustin cultuur uit de precolombiaanse beschaving.  Het is een van de belangrijkste archeologische vindplaatsen van Zuid-Amerika. Morgen gaan we dit park samen met een gids bezoeken..

1. Marjan van Leusden (van bij de kapper):
    20 februari 2017
    Wat Leuk om jullie verhalen te lezen, temeer omdat we zelf onderweg zijn en dus ook met onze reistassen in een klein bootje naar ons junglehuisje moesten zien te komen. Wij zitten nu in San Cristobal de las casas, een bijzonder dorp in de bergen tegen de grens met guatemala aan. We hebben vandaag gezien hoe in een kerk kippen worden geslachte en cola gedronken.
    Ik ben er niet meer toe gekomen om een blog aan te maken. Wel schrijf ik steeds na een aantal dagen een stukje dat we versturen als we internet hebben.
    Wat goed dat jullie elke dag schrijven. Hebben jullie daar dus ook zovaak internet verbinding?
    Fijne reis verder en we lezen met veel plezier jullie belevenissen.