Popayan

24 februari 2017 - Popayán, Colombia

We zijn nu aangekomen in Popayan, na een busreis van 5 uur. We hebben een mooi ouderwets hotel in het oude gedeelte van de stad. Popayan is een grote drukke stad met ongeveer 1 miljoen inwoners. Er zijn mooie kerken uit de koloniale tijd en nog veel andere gebouwen uit die tijd. Iedere straat die we gezien hebben zit vol winkeltjes, bijna ieder huisnummer is een winkeltje of bakkerij, restaurant. Vanmiddag toen we ons gesetteld hadden in het hotel zijn we een hapje gaan eten in een ouderwets pand, waar we voor 2,- euro ofwel 6000 pesos hebben gegeten pp. Zie de foto's een soep vooraf, en daarna een kipfilet met groenten en rijst en een fruitsap erbij. Het smaakte heerlijk, niks op aan te merken. Jammer is dat het oude gedeelte van de stad niet verkeersvrij is gemaakt. Er is een festival in de stad waar we vanavond gaan kijken.

Morgenvroeg reizen we door naar Salento. Salento ligt in het Colombiaanse departement Quindio en telt ongeveer 7000 inwoners. Door de hoge ligging in de Cordillera centraal kent het stadje een koel klimaat van ongeveer 18 graden. Dat word een truitje en een jasje aan hebben. :(

1. Nettie:
    25 februari 2017
    Olah como esta, ik hoop dat jullie meer zo een lekkerrrr eten hebben onderweg hihi, goeie reis nog samen.
  2. Cor:
    25 februari 2017
    Leuk om dit allemaal zo te volgen het is net of we zelf mee reizen
  3. Audrey:
    26 februari 2017
    Leuk te lezen wat jullie allemaal zien en doen, geniet ervan.