Een dagje langer

25 februari 2017 - Popayán, Colombia

Een dagje langer gebleven waardoor we de stad beter hebben kunnen verkennen. We zijn vanmorgen buiten de deur gaan ontbijten bij een bakkertje op de hoek. We zijn daarna gaan lopen richting centrum en bij toeval ontdekte we daar een grote markt. Het was een oude markt waar veel groente en fruit door de boeren verkocht werd. Het meeste werd met paard en wagen vervoerd, wat een mooi gezicht was. Ook zag je dat de boeren ruilhandel deden bv. Een zak aardappelen voor rijst of bonen. Groenten die verlept zijn worden daar schoongemaakt en weer verkocht. Bij ons was het in de vuilnisbak verdwenen. Maar er liggen ook echt veel mooie verse groenten en fruit , ook wat wij niet kennen.  We kregen een tip op de markt dat we vlakbij een heuvel op konden lopen en zo een prachtig uitzicht over de stad hadden. Dit was inderdaad de moeite waard echt een geweldig uitzicht! Je zag nu ook pas hoe groot de stad Popayan is. Vanmiddag hebben we een heel groot modern winkelcentrum bezocht, met alleen toegang voor de rijke Colombianen, wat ook te zien was. Voordeel van zo'n groot winkelcentrum is de werkgelegenheid die hier gecreëerd word. Het centrum bevatte zelfs een Jumbo supermarkt bijna een kopie van de Nederlandse Jumbo. Hier was ook werkelijk alles te krijgen qua merken. Dit soort centra zie je volgens Adriaan alleen maar in de rijkere steden en provincies. Morgenvroeg gaan we weer verder naar de volgende bestemming Salento, een busreis van 7 uur.

1. Cor:
    26 februari 2017
    fjuiiii zeven uur in een bus, niks voor den ikke hahahahaha maar wel een toffe leuke foto van jullie tweetjes.