Taormina

20 mei 2019 - Taormina, Italië

Vandaag zijn we naar Taormina geweest.

De stad is gelegen tegen een berghelling. Vanuit de stad zie je ook de Etna liggen.  Voor je de stad in gaat kun je op een groot parkeerterrein met garage je auto kwijt. Je kunt dan met een shuttlebus naar het centrum toe. Dit is ook lopend te doen. Er is 1 grote hoofdstraat met veel winkeltjes en eetgelegenheden. Wij vonden het behoorlijk druk met toeristen en het is nog geen hoogseizoen.  Ook de winkeltjes zijn op dit toerisme ingesteld, veel souvenirs en kledingwinkels. Maar toch de moeite waard. Als je de zijstraatjes in loopt is het rustiger en ontdek je eigenlijk het moois van de stad. Ook qua uitzicht.

Wat ook bijzonder is hier is dat je met een kabelbaan naar het prachtige strand kunt.

Het was van ons verblijf uit zo’n 1,5 uur rijden. Terug zijn we nog via Randosa en Adrano gereden om dichterbij de Etna te komen. We hebben deze dan ook goed kunnen zien wat voor ons genoeg was en bijzonder.

Rustig terug gereden en toen nog heerlijk gegeten vlak bij ons verblijf. Hier zit een gezellig soort van trattoria, waar je een kleinigheidje kan eten en waar ze ook heerlijk ijs hebben. Eigenlijk was het gesloten maar de familie was er aan het eten en toen mochten we toch binnen komen en werd er voor ons eten gemaakt.  Piet een pasta met vis deze had de familie ook en voor mij een verse pizza. Echt heel lekker, daarna kregen we nog een heerlijke pistachio gelato en een bakje fruit van het huis. Superlief en gastvrij was het. En wij weer blij, en moe maar voldaan naar ons verblijfje. Het was weer een hele trip vandaag maar we hebben weer genoten!...

1. Ome Jo:
    21 mei 2019
    Ja ,Ja
    Lieve mensen ,nog even volhouden met het potje afzien , het mag voor mij ook niet meer te lang duren
    want ik word langzaam maar zeker stik jaloers ,het sap loop me af en toe oet de moel ! (grapje)
    Het weer heeft zich gelukkig ten goede gekeerd ,en jullie hebben gedoseerd gekregen wat jullie meer als verdiende !
    Nog een nachtje slapen Piet achter de vertrouwde gebreide broek ,in een vreemd nest ,en hopelijk wat minder stres op de terug reis
    Wat ik zo meegekeken heb ,zijn jullie per ongeluk ,en toevallig ,met gevaar voor eigen leven op ondeugende plekjes geweest om een potje te knuffelen achter de bosjes ,waar jullie alleen vanuit een satelliet te zien waren .
    Ja , de een vingerlange lekker tijd zit er bijna weer op!
    In Weert en omstreken ,word al met smart op je jullie gewacht ,want jullie moeten weer ,extra vol aan de bak
    Goede en soepele thuis reis gewenst .
    Vr gr van Ome Jo en Misheline geweest oet de Heeeeeeeeeeg van Mestreeeeeeech