Werelderfgoed

7 maart 2014 - Tunja, Colombia

Vandaag vanaf Tunja naar Villa de Leyva met de bus zo'n 2 uur rijden.

In dit dorp is in 1812 de Spaanse overheersing beëindigd en is het land Colombia gesticht.

Het dorp is heel mooi en authentiek dat het op de werelderfgoed lijst van Unesco is geplaatst.

Na een wandeling door het dorp hebben we heerlijk gegeten,

Menu del dia:

Sopa de Avena

Pechuga en salsa de champignon o churrasquito

Arro con A jonjoli

Papa al Vapor

Ensalada Verde

Jugo naturel y postre

En in het Spaans het menu speciaal voor onze Spaanse studie genoten!

Daarna hebben we vanuit Villa de Leyva een rondrit gemaakt naar een aantal schitterende dorpen in de buurt, Raquira, Sutamarchan, Qhiquinquira.

Het was heerlijk aangenaam weer vandaag ongeveer 25 graden en het eerste kleurtje begint te komen en vanaf morgen hebben we alleen nog maar echte warmte zo'n 30-35 graden want dan gaan we het gebergte en de hoogte verlaten en gaan we naar San Gil wederom met de bus, ongeveer 250 km.van Tunja.