Reis Piet en Jolanda in Colombia

26 januari 2014

Hallo allemaal,

Sommigen van jullie kennen ons programma al en sommigen nog niet dus, vandaar dat wij het hier nog eens vermelden dan krijgen jullie al een beetje een idee van onze reis.

Adriaan en Luz wachten ons op in Bogota en vandaar uit gaat onze reis samen met vieren beginnen.

Dag 1 3-3 Vliegreis naar Bogota (vanaf Brussel Zavetum met overstap in Atlanta)

Dag 2 4-3 Bezichtiging centrum Bogota. Met onder meer een bezoek aan Monserat met uitzicht over de stad, het oude centrum, regeringsgebouwen en het goudmuseum.

Dag 3 5-3 Bogota-Zipaquira (zoutkathedraal en dorp Guatavita) overnachting Tunja. We bezichtigen de zoutkathedraal en het dorp in de ochtend en gaan in de middag verder naar Tunja.

Dag 4 6-3 Rondreis naar Villa de Leyva en Raquira, overnachting in Tunja. In Villa de Leyva zijn de laatste Zorro films opgenomen en is nog zeer authentiek. Raquira is bekend om zijn vele ambachtswinkeltjes.

Dag 5 7-3 Busreis San Gill. In de middag maken we een rondwandeling door het dorp.

Dag 6 8-3 Vandaag bezoeken we de canyon de Chicamocha. Deze canyon is op de "grand canyon" na, de grootste van de wereld en wij bezoeken hem op het hoogste punt om deze daarna met een lift over te steken. Overnachting in San Gill.

Dag 7 9-3 Volgens Adriaan, gaan we vandaag wat sensatie beleven, speciaal voor de dames! We gaan namelijk met een vlot een rivier af raften, wel spectaculair maar uiteraard 100% veilig! In de avond gaan we met de nachtbus naar Santa Marta.

Dag 8 10-3 Vandaag doen we het rustig aan. We gaan met de boot naar een rustig strand met blauwe zee. Wellicht maken we er op deze plek 2 dagen van!!!!

Dag 9 11-3 We gaan vandaag op ons gemak Santa Marta verkennen.

Dag 10 12-3 Vandaag is er een uitstap naar het Nat. park Tayrona. Aan de ene kant kristal helder water aan de landkant oerwoud met apen en alles wat er nog bijhoort. We slapen in een tent en we hopen dat we in de morgen gewekt worden door de apen.

Dag 11 13-3 Vandaag wordt een wandeldag. We gaan op ons gemak een heel oud indianendorp verborgen in het oerwoud bezoeken.We overnachten in Tayrona.

Dag 12 14-3 Vandaag nemen we de bus naar Cartagena (gedeelte staat op de werelderfgoedlijst). In de middag bezoeken we een gedeelte van de oude stad.

Dag 13 15-3 Bezichtigen Cartagena. Bezoek van de oude stad en Ford Felipe.

Dag 14 16-3 Vandaag huren we een tandemfiets en gaan we via Boca Grande langs het strand en de oude stadsmuren naar Crespo. Het noordelijk gedeelte van Cartagena.

Dag 15 17-3 Busreis naar San Bernardo del Viento ! Het hoogtepunt van de reis. Overnachting in hotel Luz Mary Rojas.

Dag 16 18-3 Vandaag bezichtigen we het dorp en de school.

Dag 17 19-3 Vandaag gaan we met een uitgeholde boomstam de rivier af via de mangrove bossen totdat we in de zee uit komen.

Dag 18 20-3 Vandaag gaan we met een brommer naar Monjitos en lopen langs het strand terug.

Dag 19 21-3 Vandaag bezoeken we de boerderij van Fried en nog een aantal familie`s in het dorp waaronder uiteraard ook Yulianis,(het meisje dat wij sponsoren om naar school te kunnen gaan).

Dag 20 22-3 Vandaag huren we paarden en gaan we naar het dorpje Tinagon en rijden langs het strand terug.

Dag 21 23-3 Vandaag gaan we naar Lorica een buurtdorp met een stuk meer handel.

Dag 22 24-3 Vandaag doen we het rustig aan en gaan een dagje met zijn allen naar het strand om helemaal uitgerust terug te kunnen gaan.

Dag 23 25-3 Vandaag gaan we naar Monteria en nemen het vliegtuig naar Bogota omdat we de volgende dag al weer vroeg op moeten en we volgens Adriaan en Luz veel te vlug naar huis gaan.

Dag 24 26-3 Vroeg op voor de terug vlucht vandaag.

Dag 25 27-3 Aankomst in Brussel,en dan richting .....ons huisje ...weer thuis!