Hotel Santa Marta

12 maart 2014 - Santa Marta, Colombia

Hola,

Iets over ons hotel, de douche is een lange pijp waar een straal water uitkomt, koud! water, en als je onder de douche staat, staat de rest van de badkamer ook onder water.

Maar....we klagen niet dit hoort er hier bij en heeft ook wel wat, je moet soms de knop omzetten hier.

Ons bed is wel heerlijk tegenover onze vorige bedden die lagen keihard of je op een plank lag zo'n dun matras lag erop, dit bed ligt een stuk zachter en slaapt heerlijk gelukkig. Ondanks dat zijn we hier toch iedere dag vroeg wakker. Rond half 8 zijn we meestal al weer op pad.

Als je in de badkamer op het toilet zit met de deur dicht heb je evengoed een prachtig uitzicht op de kamer,heel gezellig.

Het hotel heeft ook een wasservice en hier kunnen we voor 3500 pesas (1,15 euro)onze was laten doen wat we ook gedaan hebben.

De kamer kost hier 25000 pesos ongeveer 18,- euro per koppel per nacht, vergeleken met de vorige is dit voor hier flink aan de prijs, maar hier aan de kust is het ook duurder allemaal dan waar we vandaan komen.

Overal waar je komt staat hier de televisie aan. Je kunt geen café of iets binnen gaan er is tv! Via de televisie hier zien we s'avonds als we zitten te eten spots voorbij komen  soort van reclame.spots van kinderen die een warm thuis zoeken. Dit is heel normaal hier om dit via tv te doen, maar voor ons raar om te zien. De kinderen komen met foto en leeftijd in beeld met een telefoonnr.erbij wat gebeld kan worden, overigens is dit alleen voor de Colombianen, wij zouden er bv. niet op kunnen reageren. Je kunt het zien als een adoptie maar dan via de tv. Dit is er echt iedere avond op hier.

Verder zie je veel reclamespots met schaars geklede dames, interessant voor de mannen! voor ons vrouwen helaas..mannen komen hier zo echt niet in beeld.ha ha

Het eten is hier goed alleen ontbijt zoals wij dat kennen met brood dat hebben ze hier niet echt. Hier eten ze een flinke kom stevige soep met vlees,groenten en aardappel erin er komt wel iets van een broodje bij maar niet zoals wij dit kennen. Tegenover het hotel kunnen wij ontbijten en daar krijgen we iets wat op stokbrood lijkt,geroosterd, met jam. Je kunt er wel ei bij krijgen, gekookt of gebakken.

Als je hier fruitsap besteld dan krijg je ook echt vers fruitsap van alle soorten fruit, echt heerlijk!

Vandaag zijn we naar Minca geweest, vroeger was dit Indianen gebied.

De natuur is hier geweldig mooi, schitterende gekleurde vogels, papegaaien en vlinders zo groot als je hand in prachtige felle kleu

1. JP:
    14 maart 2014
    Ik kan jullie avonturen goed volgen via dit log. Leuk om weer eens met frisse ogen die dingen te zien dieik niet altijd meer op merk. Nog veel plezier en groeten uit Addis Abeba (vanavond door naar Frankfurt)
  2. Ria:
    14 maart 2014
    Heel herkenbaar van mijn reis naar Indonesië: jullie 'luxe' douche en die 'zachte' bedden.