Tatacoa Woestijn

18 februari 2017 - Villavieja, Colombia

Vandaag hebben wij met een gids de Tatacoa woestijn bezocht. We zijn hier met een soort van tuf motorkarretje naar toe gegaan alleen dat al was geweldig. Toen door de woestijn, een ecologische wandeling die echt adembenemend mooi was! Prachtig wat de natuur kan. Gelukkig was de temperatuur nog redelijk zodat de wandeling goed te doen was, de temperatuur loopt hier namelijk erg snel op. Het was zeker de moeite waard om hier naar toe te gaan. Zie ook de foto's. Volgens de gids is deze woestijn van duizenden hectares groot geen eigendom van de staat maar van een Colombiaanse vrouw die dit geërfd heeft van haar ouders. In het gebied groeien ook veel planten die door de lokale bevolking gebruikt worden om kwaaltjes te verhelpen, oa. Voor griep,verkoudheid, maagproblemen word met die planten bestreden. Van het dorpje Vilavieja kunnen we nog zeggen dat er voldoende accommodatie is om te overnachten. Er zijn ook de nodige hostels in het gebied. De prijzen hiervan varieeren van ongeveer 15 tot 35,- euro per 2  personen inclusief ontbijt. Op de foto kun je ook een lokaal ontbijtje zien, gemaakt in een bananen blad. Hier zit dan rijst in met vis of kip en veel kruiden. Luz had er wel 2 van op kunnen eten echt haar ding. Wij hebben het bij een eitje gehouden. Morgen reizen we weer verder naar San Augustin. Weer een lange busrit voor de boeg....Adios...