Playa

8 maart 2017 - San Bernardo del Viento, Colombia

Vanmorgen zijn we hier naar het strand geweest. Alhoewel strand..... het was zo ruig aan het strand qua weer dat het zeewater het strand volledig in beslag nam. Het was hierdoor moeilijk lopen op diverse stukken. We konden dus ook niet lekker op een handdoekje op het strand liggen en zijn toen een stuk gaan lopen voor zover het ging. We hebben het moeten inkorten. De zee was erg wild. Hoge golven beukte op de kust en de gebouwen die er stonden. Er lag enorm veel aangespoeld hout. Het was wel een prachtig gezicht. Een heerlijke zeewind wat voor een lichte verkoeling zorgde. Het zeewater is hier echt warm, daar heb je weinig verkoeling van. Adriaan verloor zijn bril onderweg en deze werd meteen door de golven meegesleurd. Dus weg bril...we hebben nog even gezocht maar helaas...

Vanmiddag is er een lading fruit bezorgd om te verwerken tot sap. Adriaan en Luz hebben een jaar geleden een ruimte ingericht om fruit te verwerken tot sap. Dit sap vriezen ze in zakjes in en dat word dan verkocht. Hierdoor heeft een gezin en een aantal verkopers werk en een inkomen. En de kleine boeren hebben inkomen door hun fruit aan Adriaan te verkopen.