Parque Tayrona

12 maart 2014 - Santa Marta (Distrito Turístico Cultural E Histórico), Colombia

Hier volgt eerst nog het laatste stukje van de vorige blog want we zagen dat dit er niet bij stond.

De weg naar Minca toe was alleen met een Jeep te berijden zoveel gaten en kuilen zaten er in de weg, alhoewel weg? Wat je weg kunt noemen deze was ver te zoeken.

Heen zijn we met een busje naar Minca gegaan( nou ja busje?) een roestbak kun je wel zeggen die bij ons al 10 jaar op het kerkhof zou liggen! Het was bijna niet te doen.

De terug weg was beter want Luz had een mannetje uit het dorp geregeld die ons met zijn Jeep heeft terug gebracht naar Santa Marta.

Vandaag zijn we naar Parque Tayrona geweest.

Ongeveer een uur met de bus vanaf Santa Marta. Het is bekend over de hele wereld en heeft een bestaand regenwoud wat eindigt aan de kust. Via een flinke wandeling van ruim 2 uur door het regenwoud en enkele klimmen bereikte wij...het Paradijs! want zo kun je het wel noemen. Onbeschrijfelijk mooi!!! helder blauw water, witte stranden, en hoge palmen. We hebben hier heerlijk gezwommen en genoten van de omgeving. Je kunt ook met paarden door het regenwoud maar echte bikkels die wij zijn, wij hebben heen en terug gelopen.

Er leven in dit gebied nog steeds apen die we ook gezien hebben en die niet blij waren om ons te zien, en met de camera in de aanval voor een foto werden we bekogeld met kokosnoten. Ook leven er nog andere diersoorten oa. Krokodillen,veel gekleurde vogels, schildpadden. Een deel van het strand is afgesloten omdat dit een broedplaats is voor de schildpadden.

Een geweldige dag,

Tayrona, dit moet je gezien hebben!!