Een lange warme busdag....

17 februari 2017 - Villavieja, Colombia

hola..hier zijn we dan weer na een lange dag bussen. Het viel wat tegen vandaag met de bus, de rit duurde langer dan verwacht en het was heel erg warm!! Ons programma voor vandaag hadden we iets aangepast bij nader inzien omdat gezien de hoeveelheid bagage...dit niet zo slim was om hiermee in een kanootje de rivier over te gaan. De Magdalenarivier is overigens de grootste van Colombia en word gevoed door 3 bergketens. Op sommige plaatsen is deze rivier 100 meter breed. We hebben dus het hele ritje met de bus geweest en zijn niet via Aipe maar via Neive naar Villavieja gereisd. Neive is een gebied met heel veel rijstplantages die we ook gezien hebben onderweg. Ook deze worden gevoed door de Magdalenarivier.  Nu zijn we in ons hotel, Hotel Oasis waar we 2 nachten verblijven. Een redelijk luxe hotel voor hier. We gaan ons nu lekker opfrissen , hier werkt de douche! Yeah...hebben we nodig nu,en dan nog even het centrum in om wat te drinken. Dan op tijd naar ons bedje en hopelijk iets bij slapen, we hebben airco op de kamer wat wel erg aangenaam is nu. Morgen vroeg op voor onze wandeling door de Tatacoawoestijn.  Deze ligt in bijna zijn geheel in de gemeente Villavieja. In feite is de Tatacoawoestijn geen echte woestijn omdat het daarvoor nog teveel regent en irritatie ontvangt vanuit de omringende bergen. Het gebied word daarom een tropisch droog bos genoemd. Het mag dan officieel geen woestijn zijn maar de temperaturen overdag kunnen oplopen tot zo'n 40 graden! Vandaar ook dat we al vroeg in de ochtend vertrekken. We hebben tijdens de busrit al wat kunnen zien en wat we zagen was echt schitterende ongerepte natuur dus dat beloofd wat voor morgen. We houden jullie op de hoogte...

1. Nettie:
    18 februari 2017
    JaJa kijk maar uit dat jullie niet verbranden in die hitte, wij doen het hier wel weer met wat kou en mist
    op het moment.
  2. Cor:
    18 februari 2017
    ja ja het loopt niet altijd als gepland maar dat is net het leuke aan zo'n reis, het avontuur moet er zijn e.
  3. Ome Jo:
    18 februari 2017
    Ja,geniet er nu maar van ,een goede tegenhanger van die shit van het afgelopen jaar !
    Het spul in jullie winkeltje ,daar is de houdbaarheidsdatum toch al van verlopen ! en het word alleen maar meer waard ,als jullie lang genoeg geduld hebben.
    Veel geluk ,en groetjes voor allemaal .