Holle Boomstam

24 maart 2014 - San Bernardo del Viento, Colombia

Een spectaculaire morgen gehad vandaag. We zijn in een uitgeholde boomstam de rivier de Chano overgevaren. Deze rivier mont uit in de zee. Volgens Adriaan zou je dit echt gedaan en gezien moeten hebben en zou het bootje volledig stabiel zijn. Ja,ja, tot je erin zit, dan is de stabiliteit ver te zoeken! Stil blijven zitten en vooral niet meer bewegen!! en allemaal tegelijk ademen anders gaan we om. Wat wel waar is, dat je de natuur en vogels hier echt gezien moet hebben, maar het bootje?. Schitterende natuur en een paradijs voor Piet wat vogels betreft.Halverwege de tocht stond het water in de boot. Deze was behoorlijk lek en er moest tussendoor water geschept worden en dit alles.. zonder veel te bewegen. Adriaan zat ook echt in het water en wij hadden nog net geen natte broek. We zaten namelijk op een laag stukje hout net van de bodem af. Maar... we hebben het weer gered, het was een prachtige tocht en we zijn weer een ervaring rijker!

Vanmiddag hebben we Lorica bezocht. Deze stad ligt een half uur rijden van San Bernardo. Deze stad staat vol met mooie gebouwen en was zeker de moeite waard om eens gezien te hebben.

Morgen vliegen we van Monteria naar Bogota waar we overnachten in het hotel waar we deze reis begonnen zijn. Woensdag vliegen we dan vanaf Bogota weer terug naar huis. Ons avontuur zit er dan alweer op. We hebben een fantastische, geweldige mooie tijd hier in Colombia beleefd. Veel gezien en meegemaakt. We hebben geweldige lieve, vriendelijke mensen ontmoet die ondanks hun armoede zeer gastvrij waren en ons heel hartelijk ontvangen hebben. Ook het bezoek aan de school en de ontmoeting met de kinderen en de leraressen,leraren was echt geweldig. En natuurlijk dank aan Adriaan en Luz die ons veel hebben laten zien en verteld hebben over het land, en ons heel gastvrij hebben ontvangen in hun huis.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl