Etentje bij familie van Luz

23 maart 2014 - San Bernardo del Viento, Colombia

Vandaag een bezoek gebracht aan de familie van Luz. We zijn vertrokken met het ingekochte eten naar het huisje van de familie even buiten San Bernardo. We werden zeer hartelijk ontvangen. De familie woont met 3 gezinnen, 7 kinderen en een oma bij elkaar in 2 kleine huisjes op een stukje grond. Het woon gebeuren vindt plaats buiten onder een afdak. Hier wordt ook gekookt,afgewassen enz. Meteen gingen de dames onder leiding van Luz in de buitenkeuken aan de slag met de bereiding van het eten. Wij werden ook onder handen genomen uit gastvrijheid, Piet kreeg een knipbeurt, nieuwe coupe en bij mij werd mijn haar geverfd en gewassen en kreeg ik een pedicure behandeling aan handen en voeten. Ondertussen ging de muziek steeds luider met Salsa muziek en begonnen de kleintjes met hun kontjes te schudden. Tegen 1 uur was het eten gereed en gingen we met 21 man aan tafel. Heerlijk gegeten, volgens Colombiaanse traditie. Soep met aardappel erin en veel groenten, daarna gebakken rijst met kokos en rozijnen erin (heerlijk gaan we zeker zelf eens maken) vlees en salade, en als toetje lekker ijs met rozijnen erin. De familie was heel gastvrij en vond het een eer dat we bij hun wilde komen eten. Het afscheid was ook weer heel hartelijk en dankbaar en er moesten veel foto`s gemaakt worden.

Na het bezoek zijn we enige straten verder naar een feest met paarden geweest. Er werden diverse stunts gedaan door stoere mannen. Zoals met 2 ruiters zo snel en hard mogelijk rijden met het paard, en dan met 1 ruiter op het galopperend paard gaan staan. En een keer sleepten ze iemand liggend op een autoband echt keihard door de straat. Spectaculair en leuk om eens gezien te hebben. Het was een druk bezocht feest waar de rum rijkelijk vloeide.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl