Dagje later

28 februari 2017 - Manizales, Colombia

Hola allemaal, de digitale snelweg was even ver weg hier in Colombia, geen WiFi...maar we zijn nu inmiddels in Manizales aangekomen en hebben gelukkig weer WiFi dus ook weer een verhaal. Manizales is een mega grote drukke stad met ongeveer een miljoen inwoners. Het is een centraal gelegen stad in Colombia, de hoofdstad van het departement Caldas. De stad is een belangrijk centrum in de Colombiaanse koffieproduktie. Morgen gaan we ook een koffieplantage bezoeken waar we het hele proces te zien krijgen. Vanmiddag hebben we een stuk van de stad bezichtigd. Heel Druk, veel verkeer, later meer....

Gisteren zijn we vanuit Salento met de Willy Jeep afgezet voor een wandeltocht door het nevelwoud in de Cocoravallei. Dit was een pittig tochtje met veel hindernissen. Van boomstammen over de rivier waar je overheen moest, tot hangbruggetjes waar je maar met 1 persoon tegelijk overheen mocht gaan.Maar.....echt de moeite waard!! Geweldig mooi!! Zie de foto's deze spreken voor zich. De tocht voerde ons naar een hoogte van ongeveer 2500 meter met hele mooie panorama uitzichten. Ook de hoge palmen in de vallei van zo'n 50 meter hoog waren indrukwekkend mooi! Op het eindpunt aan de top kon je een bezoek brengen aan een kolibriehuis. Hier zitten een 24 soorten kolibrie's die in deze omgeving voorkomen. Een prachtig gezicht! Ze werden hier s'morgens gevoerd met honingwater speciaal voor de toeristen. Dit duurde tot een uur of 2. Daarna werd het weer weggehaald omdat ze de vogels niet teveel willen verwennen en omdat vanaf 2 uur de nevel op komt. Er komen dan ook geen toeristen meer boven. Het was een prachtige dag om Salento af te sluiten. Als je hier bent moet je dit echt gezien hebben!!